بارش شدید باران در مناطق جنوبی ایلام

بارش شدید باران در مناطق جنوبی ایلام/ آماده باش در استان

ایلام – بارش شدید باران در مناطق جنوبی استان ایلام باعث آماده باش دستگاه های اجرایی استان شده است.

احسان احمدی نژاد کارشناس هواشناسی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی امروز و به خصوص اواخر وقت امروز و امشب این سامانه بارشی به اوج فعالیت خود می رسد.

وی افزود: رگبار شدید باران که گاهی همراه با رعد و برق است از اثرات این سامانه است، این سامانه وزش باد شدید برای مناطق مرزی و جنوبی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: همچنین ابگرفتگی معابر، جاری شدن مسیل ها نیز از اثرات این سامانه است.

وی تصریح کرد: این سامانه از اواخر وقت فردا تضعیف و به تدریج از جو استان خارج می شود.

آماده باش در استان

سعید کریمیان مدیر کل بحران استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس مدل های پیش بینی هواشناسی که از مرکز هواشناسی اعلام شد قرار بر این بود که طی امروز یک سامانه بارشی پرقدرت از طرف جنوب و جنوب غرب وارد کشور شود و حوزه جنوب و شرق استان ما متاثر از این سامانه است.

وی افزود: بر همین اساس در این خصوص هماهنگی های لازم با اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و نیز فرمانداران جهت آمادگی هرگونه حادثه احتمالی انجام گرفته و اقدامات پیشگیرانه و پیش بینی های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: این آمادگی را داریم در صورتی که بارندگی از حد نرمال بالاتر رفت و در صورت جاری شدن سیلاب، دستگاههای امداد رسان و خدمات رسان پای کار هستند که مانع از حوادث و مخاطرات احتمالی باشند.

وی نیز به دامداران و عشایر استان توصیه کرد: به عشایر استان این توصیه را داریم و بارها نیز تاکید شده که در ایام بارندگی در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها قرار نگیرند و به خصوص در حین رعد و برق در ارتفاعات قرار نگیرند.

توصیه های پلیس راه استان در خصوص رانندگی در هوای بارانی

رئیس پلیس راه استان ایلام همزمان با ورود توده بارشی جدید توصیه هایی را در خصوص رانندگی در هوای بارانی به شرح ذیل اعلام کرد.

سرهنگ رضا همتی زاده افزود: رانندگان محترم از ترددهای غیر ضروری بخصوص در محورهای دهلران و مهران با توجه به شدت بارش ها اجتناب کنند.

وی افزود: قبل از شروع رانندگی از سالم بودن چراغ های خودرو،شیشه پاکن ها،سیستم گرمایشی خودرو و…اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: رانندگان محترم در حین رانندگی با سرعت مطمئنه و فاصله با اتومبیل جلویی حرکت کنند.

همتی زاده تصریح کرد: با توجه به لغزنده بودن جاده ها رانندگان محترم از سبقت گرفتن در محل های خطرناک پرهیز کنتد.

وی افزود: رانندگان محترم وسایل نقلیه از توقف وسیله نقلیه خود در کنار صخره ها و کوهها با توجه به ریزش آن ها در حین بارندگی پرهیز نمایند.

وی تصریح کرد: رانندگان محترم قبل از حرکت طی تماس با سامانه ۱۴۱ از وضعیت جاده ها مطلع شوند.

کد خبر 4459439

mehrnews.com/news/4459439

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *