موتور قدرتمند شش سیلندر برای مرسدس E53

برای افرادی که مرسدس بنز E300 از نظر آنها خودروی ضعیفی است و از طرفی توانایی خرید یک E63 را نیز ندارند، مرسدس بنز E43 گزینه‌ی مناسبی است. این خودرو به یک موتور ‌V6 تویین توربو مجهز است که می تواند 396 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

انتقال نیرو در این خودرو با یک گیربکس 9 دنده اتوماتیک و به هر چهارچرخ انجام می شود. گرچه مدل E43 خودرویی توانا در شتاب گیری و البته دارای هندلینگ بالا است اما مرسدس این خودرو را با مدل قوی تری با نام E53 جایگزین خواهد کرد.

مرسدس بنز E53
مرسدس بنز E53
مرسدس بنز از مدل های کوپه و کابریولت E53 در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی کرده بود اما حالا مدل سدان این خودرو را نیز معرفی کرده است. در داخل کابین این خودرو تفاوتی با مدل استاندارد E کلاس مشاهده نمی شود و بخش هایی همانند کاپوت و دیفیوزرها نیز مشابه مدل های AMG هستند.
اصلی ترین تغییر این خودرو را در زیر کاپوت آن باید دانست، جایی که مرسدس از یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر استفاده کرده است که می تواند 429 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور که قبلا در مدل CLS 53 معرفی شده بود به یک سیستم کمکی برقی نیز مجهز است که الکتروموتور آن دارای 21 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است. مرسدس همچنین برای کاهش تاخیر توربو در این خودرو از یک کمپرسور برقی نیز در کنار توربوشارژرهای اگزوز استفاده کرده است.

مرسدس بنز E53

مرسدس بنز E53
این مدل نیز همانند E43 به گیربکس 9 دنده خودکار و سیستم چهارچرخ محرک مجهز است و تخمین زده می شود که شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 4.4 ثانیه باشد. مدل E53 هم مصرف سوخت بهتر و هم شتاب بهتری در مقایسه با E43 دارد. حداکثر سرعت این مدل به صورت الکترونیکی روی 209 کیلومتر بر ساعت محدود شده است و برای متوقف کردن آن نیز درون رینگ های 20 اینچی آلیاژی ترمزهای دیسکی با ابعاد 14.2 اینچ نصب شده اند.
مرسدس بنز اعلام کرده است که مدل E53 تا پایان سال جاری وارد بازار آمریکا خواهد شد.

khodrobank.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *