خرید و فروش در بازار خودرو قفل شد؛ رکود مطلق به امید کاهش قیمت های تورمی

این روزها بازار خودرو در رکورد خاصی به سر می برد کاهش نرخ ارز از یک سو و انتظار برای بیشتر قیمت خودروها در روزهای آینده سبب شده که اکثر خریداران خودرو دست نگه داشته و از خرید اجتناب کنند.
در این شرایط فروشندگان نیز برای اینکه متضرر نشوند از فروش خودروهای خود دست نگه داشته و متنظر اند تا تکلیف بازار مشخص شود.

 


با شرایط فعلی بازار شاید تنها دو گروه متمایل به خرید و فروش خودرو باشند. دسته اول افرادی هستند که به پول خودرو خود نیاز دارند و به همین دلیل خودرویشان را باید حتما در این شرایط به‌ فروش برسانند. دسته دوم نیز کسانی هستند که قصد تعویض خودرو خود را با یک خودرو گران‌تر دارند زیرا در این شرایط می‌توانند خودرو موردنظر خود را با اختلاف قیمت کمتری خریداری کنند.
با این اوصاف و با توجه به اینکه عرضه خودرو به کمترین حد ممکن رسیده است به نظر می رسد که بازار خودرو قفل شده و در رکود کامل به سر می برد. احتمال می رود که تا چند هفته آینده با مشخص‌تر شدن وضعیت بازار ارز و خودرو و احتمالا ثبات پیش‌رو، بازار کم‌کم از این حالت خارج شود.
البته این وضعیت ارتباط زیادی نیز به اعلام قیمت های جدید توسط خودروسازان دارد. چنانچه خودروسازان بتوانند مجوز افزایش قیمت های رسمی را بدست آوردند، ممکن است از اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار کاسته شود و تمایل مصرف کنندگان واقعی برای خرید خودرو افزایش یابد. در این شرایط احتمالی باید منتظر ماند و واکنش واسطه گران و دلالان را مشاهده کرد.

khodrobank.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *